pátek 3. října 2014

Spousta druhů oranžové krásy...

Mluvím zase o dýních. Podzimní hit, oranžová kráska, která je výborná snad na všechny způsoby. Polévka, pečená, pyré, do pečiva, do risotta...na co jsem ještě zapomněla? Polévku jsem zde již postovala a dobrovolně se přiznávám, že už si s dalšími návaly dýní trochu nevím rady (a polévku už nechci ani vidět). Tak tentokrát tedy slaný dýňový chlebíček, a superzdravý salát na posílení v tomto období tak potřebné imunity.




Salát vznikl vlastně naprostou náhodou. Občas dostanu nápad nechat si naklíčit různé luštěniny, hlavně na podzim a v zimě je to můj oblíbený doplněk salátů a polévek. Tentokrát jsem měla naklíčenou zelenou čočku a Adzuki fazole namočené tak akorát na uvaření.

Na salát budete potřebovat:
Kus dýně, nakrájené na kostky a upečené
Naklíčené luštěniny
Uvařené luštěniny
Fetu
Ořechy (použila jsem vlašské)
Sůl, pepř, ocet, olej (s ořechovým je svět krásnější)

Schválně neuvádím množství surovin, v mém případě to byla spíše převaha luštěnin nad dýní, záleží na chuti. Hlavně vše promíchejte s ještě teplou dýní a ihned podávejte, je to tak mnohem lepší!



Nakonec slaný dýňový chlebíček. Na všech internetech jsem viděla desítky receptů na sladkou verzi, jenže...dýně upravená na sladko není nic pro mě. Jako základ jsem použila tento recept, který je originálně sladký. Sladké složky jsem do receptu nepoužila, naopak jsem je nahradila asi 80 gramy Fety, zkaramelizovanou cibulkou a spoustou tymiánu. 


Dobrou chuť! Poradíte mi další dýňové recepty?

Žádné komentáře:

Okomentovat