sobota 30. srpna 2014

Dýňová polévka s řepovými chipsy



Je mi jasné, že to teď bude všude samá dýně. Jenže...aby taky ne. Když je tak dobrá, dá se s ní kouzlit ve všech směrech chutí a úprav, také ta optimistická barva...
Na mém stole se nejčastěji objevuje ve formě polévky nebo pečená s další podzimní zeleninou. Je pravda, že v dýňových polévkách moc neexperimentuji. Nemám ráda ty sladké. Občas přidám trochu chilli, někdy i jinou zeleninu, než je jen dýně a pořád zapomínám vyzkoušet tu s kokosovým mlékem.
Na druhou stranu, ráda si tu svou úplně jednoduchou polévku doplním různými posypkami. Nejen bylinky, krutonky, ale co třeba zeleninové chipsy? Dnes jsem zkoušela kombinaci plátků řepy a česneku a nebylo to vůbec špatné :). Těším se, až vyzkouším celer, petržel, mrkev...


Na 4 porce husté polévky:
- 1 dýni Hokkaido
- 1 větší cibuli
- 2 stroužky česneku
- 800 ml zel. vývaru (vody)
- sůl, pepř

Dýni jsem neloupala, pouze jsem ji nakrájela na kostky a dala upéct do zlata. Když byla dýně upečená (trvá to tak 25-30 minut na 180°C), ve větším hrnci jsem orestovala cibuli a poté i česnek. Přidala jsem dýni, zalila vývarem (vodou) a asi 10 minut nechala provařit. Poté jsem polévku rozmixovala na hladký krém a ochutila solí a pepřem. Na talíři jsem polévku doplnila řepovými a česnekovými chipsy, dýňovými semínky a olejem z pekanových ořechů.

Řepové chispsy:
Řepu jsem nakrájela na tenké plátky a pekla na pečícím papíře asi 15 minut na 180 °C. Poté jsem řepu osolila a posypala jí polévku.



Žádné komentáře:

Okomentovat