středa 7. října 2015

Hummus na dva způsoby

Hummus není žádný humus!
Přijde mi, že toto skvělé jídlo (byť s možná pro nás vtipným názvem) stále mnoho lidí nezná. Téměř pokaždé, když si ho vezmu na sváču do atelieru, se vyvine tato diskuze:

,,co to máš?"
,,Hummus."
,,Hmm, vypadá to tak."

Nene! Hummus je nejlepší. Ze zeleninou, s pitou, k snídani namazaný kváskovém chlebu...Ani moje návštěvy Londýna by bez něj nebyly to pravé ořechové, miluji "Rich & creamy hoummous" z obchodu Waitrose (a nevím, zda je dobré se tím chlubit. Mám spotřebu tak 2 krabičky/den)

Tentokrát jsem chtěla udělat Hummus trochu jinak. Když už tedy studuji design, jak udělat tuto pochoutku extra přitažlivou? Už před časem jsem na stránkách vegatonic.cz objevila hummus s červenou řepou. Růžová, to je ono!






Pro jistotu jsem vytvořila obě varianty - s i bez červené řepy. A podělím se s vámi i o recept na domácí Tahini pastu, protože bez ní to není ono.

Tahini pasta:
(cca 200 ml)
200 g sezamových semínek
3-4 polévkové lžíce olivového oleje
sůl

Semínka jsem opékala na pánvi, dokud neměla zlatohnědou barvu (a připalují se rychle!). Poté jsem je přemístila do mixéru, chvíli mixovala na nižší otáčky, poté přidala 3 lžíce oleje. Rozmixovala jsem na pastu, která se mi ale zdála velmi hustá, tak jsem přidala další lžíci oleje. Poté jsem dochutila špetkou soli.



Hummus:
Věřím, že jste už četli recept na Hummus snad všude. Velmi záleží na chuťových preferencích - já ho mám ráda hodně citronový se spoustou Tahini pasty. Nejdříve jsem udělala klasický Hummus:

cca 100 g cizrny v suchém stavu
1,5 lžíce Tahini pasty
2 velké stroužky česneku
půl polévkové lžíce římského kmínu
šťáva z 1 opravdu velkého citronu
sůl, pepř, mletá paprika
Extra Virgin olivový olej podle potřeby (mě stačily 3 polévkové lžíce)

+ jedna střední červená řepa, uvařená doměkka

Cizrnu jsem den předen namočila na cca 12 hodin (stačí i 8) a poté uvařila doměkka (trvá to asi hodinu). Do mixéru jsem dala všechny ingredience kromě mleté papriky a umixovala jsem hladkou pastu. Nebojte se pořád ochutnávat a dochucovat podle sebe!

Poté jsem polovinu vzniklé pasty odebrala a do zbytku jsem přidala jednu střední uvařenou červenou řepu. Tak vznikl úžasně růžový a nasládlý Hummus.




Co vy a Hummus?

Žádné komentáře:

Okomentovat